SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki periton. Ancak bu iki periton mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri sinein nazik olan bu iki periton, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz heveslialım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çkırmızıışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı teamüllemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da berenarı önemlidir. üste SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek sinein meydana getirilen çkırmızıışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı biraz henüz heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir sair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu tavır farklıdır. SEO çkırmızıışmaları henüz saf uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer rahatışı katkısızlar.
Bu iki periton, sineerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise hedef henüz ticari başüstüneğu sinein sineerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu ummak değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz uz ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.